SERVICEMEDDELELSE ROBOTKLIPPERE – EFTERÅR

SERVICEMEDDELELSE ROBOTKLIPPERE – EFTERÅR

TIL ALLE REDBACK  ROBOTKLIPPERE

Kære Bruger

Håber du har haft en god sæson med din Redback robotklipper.

For at have en problemfri maskine til den næste sæson er det vigtigt, du gennemgår  nedenstående i forbindelse med din vinter opbevaring af maskinen:

LADESTATION

  • Tjek Ladestationens fangarme, rens/slib dem med fint ståluld og påsmør symaskineolie.
  • Tjek ladestation  for eventuel utætheder, og rens den for jord og lign.
  • Kontroller at overdækning har været korrekt placeret (kanten af overdækning har været placeret UD OVER
  • Ladestationens kontrollampe. Hvis ikke – kontroller om der trængt vand ind i ladestations  ladehoved (4 stk. stjerneskruer løsnes)
  • Ladestation skal også opbevares indendørs.
  • Sæt noget kraftigt tape på de 2 kabelendestykker fra havens kabel.
  • Til foråret er det vigtigt, at du tjekker at ladestationen igen står vandret på plænen.

MASKINE

  • Chassis over/under tjekkes og rengøres grundigt med en tør klud. Vand/højtryksrenser må IKKE bruges, da det kan skade maskinens elektronik, og garantien bortfalder.
  • Rengør ALLE hjul for jord/snavs. Tjek især de 2 støttehjul, at de kører jævnt.

NB: såfremt de 2 trækkende hjul har kørt meget på fliser m.v. kan de være meget nedslidte. Erstatningshjul kan da købes hos Harald Nyborg.

  • Kontroller Knivplade og knive for revner og anden slitage.
  • Knivpladen skal rengøres omhyggeligt for græs og snavs, således knivene kan rotere
  • Knivplade kan i løbet af sæsonen blive løs. Ved fastgøring gør man følgende:
  • Afmonter Knivplade fra motoraksel. Tjek at bolt på motoraksel er tilstrækkelig stram, og genmonter igen knivpladen.

For at opnå en optimal klipning er det vigtigt at udskifte de 3 knive regelmæssigt. Vi har også haft henvendelser, at maskinen ikke klipper. Kommer den så ind til service, konstateres at knivene p.g.a. snavs har sat sig fast inde på knivpladen og vil derved ikke kunne klippe!

Visse kunder finder, at det er meget besværligt at rengøre knivene for snavs, således de igen kan rotere:

TIPS: lad maskinen køre en 10-15 minutter på en dugfrisk plæne med 45 mm klippehøjde. Derved bliver knivpladen fuldstændig rengjort.

KONTAKTFLADER

Kontaktfladerne på maskinen som skal ramme ladestationens ladearme skal renses omhyggeligt med fint ståluld, eller slibepapir.

Tjek ledninger til kontakterne under maskinen. En mangelfuld løbende rengøring kan medføre, at der er opstået en tæring, og maskinen vil ikke kunne oplades.

Er de i en dårlig forfatning, kan nye kontakter(sæt) købes hos HN bestil. No. 95631, og kan som bruger nemt udskiftes. Bemærk –  Højre og Venstre.(R –L)

 

REGNSENSOR

Vi har haft flere henvendelser omkring regn sensorens mangler. Hertil må bemærkes, at et problem oftest skyldes forkert håndtering:

Ønsker man at opstarte maskinen udenfor maskinens program, er det vigtigt at de 2 sensorer er GRUNDIG RENGJORT. Det skal ske med en tør klud og afsluttes med alm. HUSHOLDNINGSSPRIT og IKKE den håndsprit som anvendes under Corona!

På den seneste model RM24A-10D (med display) er regnsensor placeret på maskinens venstre side for at undgå eventuel regnvand fra buske. Men det betyder samtidig at regn sensor bliver mere udsat for snavs.

Derfor SKAL regn sensor kontrolleres oftere for snavs.

HUSK: Regn sensor må IKKE tildækkes med plast/Gafa-tape ell lign. Garantien bortfalder herefter.

BATTERI

For at opnå max levetid for batteriet er det VIGTIGT at batteriet oplades 2 – 3 gange i løbet af vinteren.

NB: Batteri har en garanti på 2 år.

Med venligt hilsen – REDBACK TEAM

Del dette post