Servicemeddelse marts 2022

Servicemeddelse marts 2022

Kære bruger af REDBACK ROBOTKLIPPER,

Når du igen skal til at tage din robotklipper i brug, kan du evt. støde på problemer, der kan skyldes utilstrækkelig rengøring af maskinen i efteråret 2021 eller evt. uhensigtsmæssig opbevaring eller mangel på løbende opladning.

Hvis nedenstående symptomer forekommer, skal du – for at undgå unødig indsendelse til reparation, være opmærksom på følgende:

 

1. LADESTATION

Afhængig af hvordan du har opbevaret din lade station ude eller inde, kan der forekomme problemer med kontakten fra de 2 ledninger til lade station:

Model med sikkerhedslås: Blinker lade station grøn er der ingen ordentlig forbindelse. Tjek samlemuffer for tæring. Blinker stadig, tjek dit kabel for kabelbrud.

RM24/RM18 med sikkerhedskode:

Lade station blinker rød er der ingen ordentlig kontakt Tjek de 2 kabelsko grundig for tæring, evt. monter 2 nye kabelsko/samlemuffer.

 

2. FORHJUL RM 24

Kontroller at hjulene er grundig rengjort for græs, jord m.v. Du kan evt. løsne de 3 skruer i hjul og påsmør en god tandhjulsfedt til lejerne.

3. MASKINEN ER HELT ”DØD”

Det skyldes oftest, at batteriet ikke har modtaget en løbende opladning i løbet af vinteren, og/eller ikke er blevet opbevaret et tørt og frostfrit sted.

For igen at få fuld spænding på batteriet kan du tjekke følgende:

  1. Kontrollér omhyggeligt lade stationens lade arme for snavs eller tæring. Rens omhyggeligt med ståluld og WD40 olie4.Derefter aftørres med husholdningssprit.
  2. Tjek de to kontaktplader på maskinen omhyggeligt for tæring. Rens som ovenfor.
  3. Kontrollér kontakter og ledninger fra kontaktplader under maskinen. Der kan sidde gammelt græs på kontakterne, som kan have medført tæring, og derved dårlig forbindelse. Evt. nyt komplet sæt kontaktplader kan købes hos Harald Nyborg på bestillings nr. 95631.
  4. Lad herefter maskinen op i 24 timer med afbryder ”tændt”. Herefter: Tænd og sluk hurtigt 8-10 gange og tjek. Hvis der stadig ikke er strøm på, så fjern batteriet fra batterikassen og vent 1 minut, og isæt det derefter igen. (Batterikassen er på RM 24 placeret imellem de 2 store hjul).Du kan også tjekke batteriet med et multimeter. Spænding skal vise 28,5 – 29,2 volt ved fuld opladning.Hvis der stadig ikke er strøm på, er batteriet defekt. Nyt batteri kan købes hos Harald Nyborg bestillings nr. 93548.NB: Såfremt batteriet er helt død udenfor lade station, men viser helt opladet, når maskinen står i lade station, da er batteriet defekt og kræver udskiftning.
  5. Når du genplacerer lade stationen i haven skal du tjekke, at fangarme og kontaktplader rammer hinanden.

 

4. MASKINEN KØRER, MEN KLIPPER IKKE

  1. Tjek knivene. De skal være rene og skarpe og kunne rotere. Evt. udskift med nye og sørg for at fjerne overskydende græs omkring knivene.
  2. Tjek knivpladen for evt. rester af smågrene el. lign., som kan sætte sig fast under klipning. Hvis der er en revne i klippeskiven, skal den udskiftes. Den kan købes hos Harald Nyborg bestillings nr. 93570 (RM24). 95657 (RM18).
  3. Da plænen oftest vokser meget ujævnt i starten, anbefales det at starte klipningen i en højere klippehøjde og derefter justere kontinuerligt til ønsket klippehøjde. HUSK: Græshøjden må aldrig overstige 3 cm på maskinens fastsatte klippehøjde.


REDBACK SERVICEGUIDE:

Inden du beslutter for en indsendelse af maskinen til reparation (Harald Nyborg), gennemlæs venligst vedlagte serviceguide grundigt. Det kan spare dig for unødige omkostninger.

Læs mere om service her:
https://redbackpower.dk/index.php/service/

Downloads Serviceguide her:

Ved indlevering til reparation SKAL du altid indlevere:

MASKINE-LADE STATION OG STRØMFORSYNING.
HUSK KØBSKVITTERING.


Du kan altid kontakte os for tekniske spørgsmål på mail: service@redbackpower.dk

På hjemmesiden www.redbackpower.dk kan du desuden altid finde masser af informationer omkring fejlfinding m.v.

REDBACK ønsker dig en god sæson.


Del dette post