SERVICEMEDDELELSE forår 2021 – Redback Robotklippere RM18 OG RM 24

SERVICEMEDDELELSE forår 2021 – Redback Robotklippere RM18 OG RM 24

Kære bruger af REDBACK ROBOTKLIPPER,

Når du igen skal til at tage din robotklipper i brug, kan du evt. støde på problemer, der kan skyldes utilstrækkelig rengøring af maskinen i efteråret 2020 eller evt. uhensigtsmæssig opbevaring eller mangel på løbende opladning.

Hvis nedenstående symptomer forekommer, skal du – for at undgå unødig indsendelse til reparation – være opmærksom på følgende:

 

1. MASKINEN ER HELT ”DØD”

Det skyldes oftest, at batteriet ikke har modtaget en løbende opladning i løbet af vinteren, og/eller ikke er blevet opbevaret et tørt og frostfrit sted.

For igen at få fuld spænding på batteriet kan du tjekke følgende:

  1. Kontrollér omhyggeligt ladestationens ladearme for snavs eller irring. Rens evt. med fint slibepapir, ståluld el. lign.
  2. Tjek de to kontaktplader på maskinen omhyggeligt for irring. Rens evt. som ovenfor.
  3. Kontrollér kontakter og ledninger fra kontaktplader under maskinen. Der kan sidde gammelt græs på kontakterne, som kan have medført tæring, og derved dårlig forbindelse. Evt. nyt komplet sæt kontaktplader kan købes hos Harald Nyborg på bestillingsnr. 95631.
  4. Lad herefter maskinen op i 24 timer med afbryder ”tændt”. Herefter: Tænd og sluk hurtigt 8-10 gange og tjek. Hvis der stadig ikke er strøm på, så fjern batteriet fra batterikassen og vent 1 minut, og isæt det derefter igen. (Batterikassen er på RM 24 placeret imellem de 2 store hjul).
    Du kan også tjekke batteriet med et multimeter. Spænding skal vise 28,5 – 29,2 volt ved fuld opladning.
    Hvis der stadig ikke er strøm på, er batteriet defekt. Nyt batteri kan købes hos Harald Nyborg bestillingsnr. 95646.
  5. Når du genplacerer lade stationen i haven skal du tjekke, at fangarme og kontaktplader rammer hinanden.

 

2. MASKINEN KØRER, MEN KLIPPER IKKE

  1. Tjek knivene. De skal være rene og skarpe og kunne rotere. Evt. udskift med nye og sørg for at fjerne overskydende græs omkring knivene.
  2. Tjek knivpladen for evt. rester af smågrene el. lign., som kan sætte sig fast under klipning. Hvis der er en revne i klippeskiven, skal den udskiftes. Den kan købes hos Harald Nyborg bestillingsnr. 93570 (RM24).
  3. Da plænen oftest vokser meget ujævnt i starten, anbefales det at starte klipningen i en højere klippehøjde og derefter justere kontinuerligt til ønsket klippehøjde.

Tjek evt mere på Status/Fejlmeldinger> (FAQ) side >

NYT REDBACK HOTLINE SERVICE SET UP

Fra den 1. marts 2021 har vi lavet et nyt hotline service setup, hvor du vil have en direkte kontakt med vores REDBACK specialister på www.redbackpower.dk.

Reparation, tekniske spørgsmål mail: service@redbackpower.dk

Generelle spørgsmål: info@redbackpower.dk

På rundt om på siden kan du desuden finde  masser af informationer omkring  nye produkter, ideer, fejlfinding m.v.

 

REDBACK ønsker dig en god sæson.

Del dette post